"Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na
začiatok roku 2024. S cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej
neutrality budú jeho veľkú časť predstavovať aj plne elektrické
motorizácie. Po tejto dočasnej fáze a spustení výroby sa v roku 2024
vrátime k organizácii výroby na tri pracovné zmeny a po zvýšení objemu
výroby na štyri pracovné zmeny," informoval.
Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre
flexibilitu pracovného času v dvojzmennej prevádzke a zároveň mimoriadne
mzdové opatrenia nad rámec platnej kolektívnej zmluvy. "Zhŕňajú
mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej
prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku a
aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o
tri mesiace skôr, ako je dohodnuté," povedal. Všetky ostatné
benefity a zložky odmeňovania ako 13. plat, podiel na zisku, mesačná
individuálna prémia či funkčný príplatok zostávajú zachované.
Cieľom trnavského závodu je stať sa lídrom výroby skupiny Stellantis v
doménach výroby, ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality v
krátkodobom i dlhodobom horizonte. K tomu má prispieť aj nový
transformačný manažérsky projekt SmartWay, ktorý stojí na troch
pilieroch - produkt, proces a ľudia. Stellantis podľa Niča počíta s
trnavským závodom a bude pokračovať v transformačnom procese tradičného
výrobcu automobilov na technologickú spoločnosť poskytujúcu udržateľnú
mobilitu.